24 Haziran 2021 Perşembe

TONGUÇ BABAYA SELAM OLSUN

Bugün 24 Haziran, Köy Enstitülerinin mimarı İsmail Hakkı Tonguç’un ölüm yıl dönümü; saygı ve minnetle anıyorum…

O bir eğitim devrimcisiydi.

Çağının çok ilerisinde düşünce ve pratiğe sahipti.

Hayatını eğitime adamıştı.

Mustafa Kemal Atatürk’ün eğitim devrimlerindeki hayallerinin uygulamaya geçirilmesinde çok büyük payı vardır.

Köy Enstitülerinin temeli olan “Köy Öğretmen Okulları'nı kuran, 1935-1938 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığı yapan Saffet Arıkan 1935 yılında İlköğretim Genel Müdürlüğüne İsmail Hakkı Tonguç’u atamıştı. 

Köy Enstitüleri dediğimizde ilk akla gelen isimler Hasan Ali Yücel ve İsmail Hakkı Tonguç’tur.

Tonguç, efsane Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel’le birlikte çalışmış ve 17 Nisan 1940 yılında kurulan Köy Enstitüleri’nin düşünce mimarlığını yapmıştır.

İsmail Hakkı Tonguç, memleketin en ücra köşesindeki köy çocuklarının eğitimini çok önemsiyordu. Köy çocuklarına o kadar yakındı ki köylüler ona “Tonguç Baba” lakabını takmıştı. 

Köy Enstitüleri eğitim politikalarıyla hala yolumuzu aydınlatmaya devam ediyor. İsmail Hakkı Tonguç’a ve eğitim için elini taşın altına koyan tüm yoldaşlarına selam olsun.

Yıldırım KAYA

CHP Ankara Milletvekili

24 Haziran 2021

Hiç yorum yok: