4 Haziran 2023 Pazar

MİLLİ EĞİTİM BAKANI YUSUF TEKİN’E AÇIK MEKTUP

MİLLİ EĞİTİM BAKANI YUSUF TEKİN’E AÇIK MEKTUP

Milli Eğitim Bakanı Sayın Yusuf Tekin

T.C. Milli Eğitim Bakanlığına, AKP iktidarının dokuzuncu Milli Eğitim Bakanı olarak atandınız.  Yeni görevinizde başarılar dilerim.

Bir eğitimci olarak, Türkiye’nin can yakıcı eğitim sorunları olduğunu üzülerek söylemek isterim. Büyük bir sorumluluk aldınız, sizi çok zorlu bir süreç bekliyor. Zorlukları aşmak hem sizin yükünüzü hafifletecek, hem de Türkiye’nin önünü açacaktır. Bundan emin olun…

Cumhuriyetimizin yüzüncü yılında laik, demokratik, bilimsel, karma ve kamusal eğitimi hayata geçirerek Türkiye’yi geleceğine hazırlamanız en büyük beklentimizdir.

Eğitimin acil çözüm bekleyen sorunlarından bazılarını aşağıda sizinle de paylaşmak istiyorum. “Sizinle de” diyorum çünkü sizden önceki Milli Eğitim Bakanlarımızla da paylaşmıştım. Ancak sorunlar çözülmediği gibi, derinleşerek daha da büyüdü.

1- Milli Eğitim Bakanlığı iktidarın ideolojik alanı olmaktan çıkartılmalıdır.

2- Liyakatli ve uzman kadrolarla çalışılmalı, keyfi atamalar sonlandırılmalıdır. Bakanlığa bağlı genel müdürlüklerden başlanarak,  tüm il-ilçe müdürlükleri kadroları işin ehline bırakılmalıdır. Liyakate dayalı kariyerler arası atama sistemi oluşturulmalıdır. (müdür, müdür yardımcısı, şube müdürü, ilçe milli eğitim müdürü, müfettiş, daire başkanı)

3- Mahkeme kararları uygulanmalıdır. Özellikle şube müdürlüğü ve bakanlık müfettişliği ile ilgili kararlar yeniden değerlendirilmelidir.

3- Öğretmenlerin ekonomik, demokratik, sosyal, mesleki vd. sorunlarının çözüm için “gerçek” Öğretmenlik Meslek Kanunu, eğitimin tüm bileşenlerinin de görüşü alınarak çıkartılmalıdır.

4- Öğretmenleri kademelere ayıran uygulamalardan vazgeçilmeli, eğitim öğretim tazminatı bir maaş tutarına çıkartılmalıdır.

5- Deprem bölgesinde tayin talebi olan öğretmenlerin talepleri, zaman geçirilmeden yerine getirilmelidir.

6- Öğretmenlerin eş durum ve mazeret tayinleri yapılmalıdır.

7- Cumhuriyetin 100. yılında en az yüz bin öğretmen ataması yapılmalıdır.

8- Ücretli ve sözleşmeli öğretmen uygulamalarına son verilerek, ücretli öğretmenlerin ataması gerçekleştirilmelidir.

9- Özel okul öğretmenlerinin ekonomik ve sosyal hakları, kamuda çalışan öğretmenlerin ekonomik ve sosyal haklarından az olmayacak şekilde yeniden düzenlenmelidir.

10- Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan öğretmenlerin ekonomik ve sosyal hakları, kamuda çalışan öğretmenlerin ekonomik ve sosyal haklarından az olmayacak şekilde yeniden düzenlenmelidir.

11- Halk Eğitim Merkezlerinde çalışan yaklaşık 90 bin kurs öğretmenleri haklarına kavuşturulmalıdır.

12- PİKTES Öğretmenlerinin sorunları zaman geçirilmeden çözülmelidir.

13- Her okula; güvenlik görevlisi, rehber öğretmen, hizmetli, teknoloji öğretmeni, sağlık görevlisi ve memur ataması yapılmalıdır.

14- Milli Eğitim Şurası, öğretmenlerin, öğrencilerin, velilerin, sendikaların ve eğitimcilerin katılımı ile gerçekleştirilmelidir.

15- Köy okulları derhal açılmalı, taşımalı eğitime son verilmelidir.

16- Tüm eğitim kademelerinde öğrencilere ücretsiz beslenme hakkı sağlanmalıdır.

17- Öğretmenlerin toplumdaki saygınlığı yeniden sağlanmalıdır.

18- Eğitim fakültelerinden başlamak üzere öğretmen eğitimi güçlendirilmeli, gerekli koşullar sağlanmalıdır.

19- Eğitim ve istihdam ilişkisi güçlendirilmeli; lise veya üniversiteden mezun olan öğrencilere alanlarında çalışabilecekleri iş imkanları sunulmalıdır.

20- Okullar arasındaki nitelik ayrımına bir an önce son verilmeli, tüm okulların nitelikli hale getirilmesi için çalışmalar yürütülmelidir.

21- Sınav merkezli eğitim sistemine son verilmeli, dünya örneklerinde olduğu gibi hayata hazırlayıcı eğitim programları ve müfredatları geliştirilmelidir.

22- Eğitim teknolojisi geliştirilmelidir.

23- Yabancı dil eğitimi yeniden düzenlenmelidir.

24- Eğitim metod ve stratejisi yeniden yapılandırılmalıdır.

25- Pedagojik olarak zihinsel olgunluğunu tamamlamamış ve eğitim bilimcilerin üzerinde hemfikir olduğu; 5.sınıf öğrencilerinin ilkokula devam etmelerinin sağlanmasına yönelik 4+4+4 sistemi, 1+5+4+3 şeklinde yeniden düzenlenmelidir.

26- İlkokullarda müzik, görsel sanatlar, beden eğitimi derslerine branş öğretmenlerinin girmeleri sağlanmalıdır.

27- Tarikatların denetimindeki vakıf ve derneklerle yapılan protokoller iptal edilmelidir.

Eğitim sorunlarına ivedilikle çözüm üretme çabası içine girerseniz, sizi yürekten destekleyeceğimi ve çalışmalarınıza her türlü katkıyı sunacağıma kamuoyu önünde söz veriyorum.

Yıldırım KAYA

Eğitimci

27. Dönem CHP Ankara Milletvekili

4 Haziran 2023

25 yorum:

Adsız dedi ki...

Ücretli öğretmenlik Eğitimin kanayan yarasıdır bir an önce ücretli öğretmenlik son bulmalı ve emektar ücretli öğretmenlere kadro verılmelidir.

Adsız dedi ki...

Bilişim teknolojileri öğretmeni her okula atanmalıdır . Kalkınmanın yolu budur

Adsız dedi ki...

100 bin atama istiyoruz haktır sayın bakanım duyun sesimizi lütfen ek 55 bin atama yapılmalıdır

Adsız dedi ki...

Ücretli öğretmenler olarak yıllarca binlerce km yol gittik. Gidilmeyen okullara biz gittik. Biz Eğitim fakültesi mezunu öğretmenleriz ve yıllarca asgari ücretin altında çalıştık. Bizim yerimiz okul. Gidecek başka ülkemiz yok. Yapacak başka işimiz yok. Ücretli öğretmenlere atanmak haktır çünkü yıllarca devletimizin yükünü hafiflettik. Kadro hakkımız.

Adsız dedi ki...

Ücretli öğretmenlerin mağduriyetlerinin giderilmesini bekliyoruz.

Adsız dedi ki...

Ücretli öğretmenlere kadro haktır

Adsız dedi ki...

2020 kpss li öğretmenler cbk aykırı şekilde karma atama ile mağdur edildi
Bu konuda gereken hassasiyeti göstermenizi istiyorum

Adsız dedi ki...

6 senedir ücretli öğretmenlik yapıyorum 3 senelik sigortam bile yok.Bu sene görev yapan Yaklaşık 80 bin ücretli öğretmenden 30 bini öğretmenlik şartlarını taşıyor.Öğretmenlik şartları uygun olan Ücretli öğretmenler için kadro talep ediyoruz.

Adsız dedi ki...

Defalarca o sınava girdiler ve yüksek puan aldılar.Kontenjan yetersizliği onların suçu değil.Kadro haktır.Yıllarca hizmet ettiler.

Adsız dedi ki...

2022 kpss ile ek atama yapılmasını rica ediyoruz lütfen🙏

Adsız dedi ki...

İlkokullar 5 yıl olmalı ve beden resim müzik öğretmenleri girmeli kesinlikle.
Sınıf öğretmenleri değil l, branş öğretmenleri vermeli bu dersleri👏

Adsız dedi ki...

2022 yılında 80 bin ücretli öğretmen okullarda görev yaptı bunların yarısından fazlasının formasyonu yok bakanımızdan ücretli öğretmenlerin yerine 2022 kpss ile ek atama talep ediyoruz

Adsız dedi ki...

Ücretli öğretmenlerin ataması geçmiş yıllarda yapılan atama gibi son kez bir daha yapılmalıdir

Adsız dedi ki...

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri olarak 56 bin mezuna en az 10 bin atama bekliyoruz.

Adsız dedi ki...

@RTErdogan Yaradan umudu en çaresiz anlarda yollar. Unutma yağmurun en şiddetlisi en Kara bulutlardan çıkar -Hz Mevlana Okul güvenlikleri hükümetin verdiği sözü yerine getireceği konusunda umudunu koruyor @NureddinNebati @tcmeb Okulumuza sürekli dönelim
https://t.co/uXAmlBHSWy

Adsız dedi ki...

Typ kapsamında 2017 2023 2024arası okullarda kadroda kapsam dışı kalmış hemde de 24 9ay kuralına takılıp yaş vb şartlardan dolayı 3yıldır işsiz mağdur kalmış tüm temizlik güvenlikleri geriye dönük okulumuza şartsız ayrımsız sürekli geri dönelim öncelik bizlerin olsun 6yıllık mağduriyetimiz bitsin sayın cumhurbaşkanımızdan müjde bekliyoruz

Adsız dedi ki...

Yeni milli eğitim bakanımız typ kapsamında 2017 2023 2024arası okullarda kamuda çalışmış tüm temizlik güvenlikleri geriye dönük okulumuza şartsız ayrımsız sürekli geri dönelim müjde bekliyoruz 24 9ay kuralına takılıp 3yıldır yaş vb şartlardan dolayı işsiz mağdur kalmış bizler müjde bekliyoruz işimize sürekli istiyoruz

Adsız dedi ki...

Ücretli öğretmen ataması diye bir şey söz konusu dahi olmamalıdır. Atamalar puan üstünlüğüne göre yapılmalıdır

Adsız dedi ki...

Milli Eğitim Bakanlığının ilk amacı kadrolu öğretmen alımı olsa da açık kadroları kapatmak için yıllık ücretli öğretmen alımı yapmaktadır. Herhangi bir sebepten ötürü boşalan kadronun doldurulması amaçlanan ücretli öğretmenlik denir. Oturum KPSS kasman gerekiyor herkes gibi yaptığın hizmetin karşılığını alıyorsun az çok orasını bilmiyorum oturum tüm gün kasacaksın atanacaksın yok öyle bedava kadro

Adsız dedi ki...

2020 KPSS mağduriyeti en büyük mağduriyetlerden biridir ve artık çözülmelidir. Göreve önce mağduriyetleri çözerek başlayın.

Adsız dedi ki...

Mahkeme kararına rağmen 2020 ek ataması başka yıla verildi. Bunu görmezden duymazdan gelmeyin artık. Bunca ah ve kul hakkı ile bir yere gelemezsiniz.

Adsız dedi ki...

👏🏻👏🏻👏🏻

Adsız dedi ki...

2 yıldır hakkımızın verilmesini bekliyoruz. Ve vazgeçmeyeceğiz.

Adsız dedi ki...

Mahkeme kararına rağmen elimizden alındı. Hakkımızı verin artık

Adsız dedi ki...

4 yıldır ücretli öğretmenlik yapmaktayım. Devlet özelde çalışanlara nasıl sigorta şartı koyuyorsa ilk önce kendisi yarım gün yatırılan sigortalarımızı düzeltsin bu nasıl bi çelişki!!!! Maaşlar asgari ücreti bile bulmuyor bizlere 5 bin yatırırken hiç mi utanmıyorlar çok merak ediyorum. Bu durum derhal düzeltilmeli !