13 Haziran 2020 Cumartesi

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI RESMİ OKUL ÖZEL GÜVENLİK GÖREVLİLERİ İŞ GÜVENCESİ İSTİYOR

Milli Eğitim Bakanlığı Resmi Okul Özel Güvenlik Görevlileri İş Güvencesi İstiyor 
Toplum Yararına Programı (TYP) kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı resmi okullarında çalıştırılan ‘özel güvenlik görevlilerine’ 12 ay süresiz çalışma hakkı verilmesi için Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından yanıtlanması talebiyle TBMM’ye bir soru önergesi verdim.

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Aşağıdaki sorularımın Anayasa’nın 98, TBMM İçtüzüğü’nün 96 ve 99’uncu maddelerine uygun olarak, T.C. Milli Eğitim Bakanı Ziya SELÇUK tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim. 12.06.2020

Yıldırım KAYA
Ankara Milletvekili

2017 yılında İŞKUR bünyesinde Toplum Yararına Programı (TYP) başlatılmıştır. Aktif İşgücü Hizmetleri Yönetmeliğine eklenen geçici bir maddeyle de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okulların güvenliğinin sağlanmasına yönelik TYP uygulanabileceği hükmü getirilmiştir.

Yönetmelikte yapılan değişiklik kapsamında; resmi okullarda görev alan “okul özel güvenlik görevlileri”, bir dönemde 8 ay olmak üzere, toplamda en fazla 24 ay çalıştırılmaya başlanmıştır.

Yargıtay, TYP kapsamında çalışanların işçi statüsünde olduklarına karar vermiştir. Ancak TYP kapsamında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda çalışan okul özel güvenlik görevlileri ile diğer kurumlarda TYP kapsamda çalışanlar işçilik haklarından yararlanamıyor.

Bakanlığınıza bağlı resmi okul özel güvenlik görevlileri asgari ücretle, haftada 45 saat çalışmakta; fazla mesaiye kaldıklarında fazla mesai ücretini de alamamaktadır. Anayasal hakları olan sendikaya üye olma haklarını da kullanamamaktadır. 8 aylık üç dönem kesintili çalıştırıldıkları için Kıdem Tazminatı hakları da verilmemektedir.

Resmi okul özel güvenlik görevlilerinin sözleşmeleri 30 Haziran 2020’de sona erecektir. Yeni bir düzenleme yapılmazsa 24 ayını tamamlayanlar işsiz kalacak. Tamamlamayanlar da 4 ay işsiz kaldıktan sonara, kurada çıkarlarsa 8 ay daha çalışma hakkı kazanacaktır.

Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde uzmanlık gerektiren bir işi yaparken; Anayasadan ve kanunlardan kaynaklanan haklarını dahi kullanamayan resmi okul özel güvenlik görevlilerine, 12 ay süresiz çalışma hakkı verilerek mağduriyetlerinin giderilmesi gerekmektedir.

Bu bilgiler kapsamında;
1- TYP kapsamında resmi okullarda çalışan özel güvenlik görevlilerinin süresiz çalıştırılması için Bakanlığınızın bir çalışması var mıdır? Yoksa böyle bir çalışma yapılacak mıdır?
2- Resmi okul güvenlik görevlilerinin süresiz çalıştırılmamasının gerekçeleri nelerdir?
3- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda TYP kapsamında kaç özel güvenlik görevlisi çalıştırılmaktadır?




13 yorum:

Adsız dedi ki...

Desteğiniz için çok teşekkürler bizler işkur aracılığı ile milli eğitim bakanlığında geçici olarak çalışan güvenlik görevlileriyiz Türkiye geneli sayımız 30 bindir. Süreklilik talep ediyoruz .haziran sonu işten çıkarılıyoruz.

Unknown dedi ki...

🇹🇷🇹🇷🇹🇷 MEB OKUL GÜVENLİKLERİ OLARAK İŞİMİZDE SÜREKLİLİK İSTİYORUZ 30 HAZİRAN'DA İŞSİZ KALMAK İSTEMİYORUZ 🇹🇷🇹🇷🇹🇷 HEPİMİZ EV GECİNDİRİYORUZ ÇOCUKLARIMIZ VAR İŞİMİZDE KALICI OLMAK İSTİYORUZ 🇹🇷🇹🇷🇹🇷

Unknown dedi ki...

Desteğiniz için çok Teşekkür ediyoruz Sayın Vekilim 🙏

okul güvenliği dedi ki...

Desteğiniz için çok Teşekkür ediyoruz Sayın Vekilim

Unknown dedi ki...

🇹🇷SOKAKLAR İÇİN BEKÇİLER NEKADAR ÖNEMLİYSE OKULLAR İÇİNDE OKUL GÜVENLİKLERİ OKADAR ÖNEMLİDİR❗️ OKUL GÜVENLİKLERİ SÜREKLİLİK İSTİYOR🇹🇷

Unknown dedi ki...

Desteğiniz icin SONSUZ teşekkürler

Unknown dedi ki...

Çok tşk ederiz desteğiniz için vekilim.

Unknown dedi ki...

ÇOK SAĞOLUN TEŞEKKÜRLER VEKİLİMİZ ALLAH RAZI OLSUN VEKILIMIZ 24 AYIMIZ DOLDUĞU İÇİN ÇOĞUMUZUN ÇIKIŞI VERİLDİ ÜÇ YILDIR AYNI OKULDAYDIM BİZ İŞİMİZE DEVAM ETMEK ISTIYORUZ

Unknown dedi ki...

Cok tesekkur

Unknown dedi ki...

Desteğiniz için teşekkürler

Unknown dedi ki...

Lütfen bize duyun

Unknown dedi ki...

Desteğiniz için sağolun vekilim.Bizlere yardım edin.

Fatma Çaylan dedi ki...

SAYIN VEKİLİM MEB GÜVENLİKLER OLARAK BİZİ DESTEKLEDİGİNİZ İÇİN ÇOK TESEKURLER