8 Eylül 2016 Perşembe

AKP’nin Sıradaki Hedefi Laik Demokratik ve Bilimsel Eğitim

AKP’nin Sıradaki Hedefi Laik Demokratik ve Bilimsel Eğitim
AKP iktidarı devleti ele geçirerek, ülkeyi savaş alanına dönüştürerek, milleti bölerek gerilimle ve çatışmayla bugüne gelmiştir. AKP son dönemi olan “ustalık” devresinde duvara çarpmıştır. Eğitim çökmüştür.

15 Temmuz FETÖ darbe girişimi sonrasında hükümete OHAL yetkisi verilmiş ve devletten paralelci cemaatçilerin temizlenmesi istenmiştir. Fakat AKP ortaya koyduğu uygulamalarla OHAL amaçlarının dışına çıkmıştır. Darbe fırsatçılığı yaparak karşısında yer alan Eğitim-Sen üyelerine gözdağı vermek istemektedir.

Merak ediyorum! Bu işin sonu nereye varacak? Daha sonra sıra Eğitim-İş, TMMOB, TTB, TBB ve CHP mi gelecek? Çünkü AKP muhaliflerini terörist ilan ederek sivil darbe yapmak istemektedir.

Eğitimi bu hale getiren FETÖ paralel devlet yapılanmasıdır. AKP’nin eski ortağı olan FETOCULAR çaldıkları sorularla istedikleri devlet kademelerinde yıllarca kadrolaştılar. Sonunda da darbe girişiminde bulunarak kaos yarattılar. Şimdi iktidar onlardan boşalttığı kadrolara ENSAR ve TÜRGEV mensupları ile diğer cemaatçileri yerleştirirken dikkati dinci, ırkçı ve gerici söylemle sıradaki hedefi olan Eğitim-Sen üyelerine çekmek istemektedir.

Başbakan, Diyarbakır’da yaptığı açıklamada doğuda görev yapan öğretmenlere “FETÖ'cülerin başına ne geldiyse onların başına da o gelecek.” demiştir. Burada hedef çağdaş, Atatürkçü, laik ve bilimsel eğitimdir. AKP’nin eğitim politikası, içerik aynı kalmak suretiyle kadro değiştirilerek sürdürülmektedir. AKP eğitimi düzeltmek yerine yeni savaş cepheleri yaratmaktadır. Piyasacı ve cihatçı eğitim politikalarıyla toplum ortaçağ karanlığına götürülmek istenmektedir. AKP’nin toplumun temel ayarlarıyla bu kadar derinden oynamasına izin verilmemelidir. Eğitimin en cefakâr unsuru öğretmenlerdir. Öğretmenlere bayramı zehir etmeyin!

AKP eğitime erişim ve eğitim kalitesini yükseltmek yerine, eğitim emekçilerine saldırmakla uğraşıyor. AKP’nin eğitim politikası; eğitimi tamamen dincileştirilmesi için bir yol temizliğine girişim politikasıdır. Bu politika iç barışımızı bozduğu gibi çağdaş uygarlığa erişimimizi de engeller. Hükümet karşıtlarına toptan saldırarak bir dikta rejiminin mıntıka temizliğini mi yapıyor? Kendi tabanında olmayan öğretmenleri, akademisyenleri BARIŞ istiyor diyerek, terör örgütleri ile ilişkilendirip, önce itibarsızlaştırıyor ve sonra da gerekeni yapmak için ortam ve fırsat kolluyor.

Yeni iktidar mağdurları yaratılmak isteniyor. Ülke bu kadar mağdur ile bir iç savaşa sürükleniyor.

AKP’ye soruyoruz: Muhalifiniz olan herkes terörist mi?

Bu tekçi, savaşçı, piyasacı, kindar ve dindar anlayıştan vazgeçmezseniz telafisi mümkün olmayan durumlara sürükleniriz.

Darbeye de, Diktaya da karşı mücadelemiz sürecek.

Adalet ve Hukuk her zaman, herkese lazım olacak!

08.09.2016
                                                                                                                     Yıldırım Kaya
                                                                                                            CHP Parti Meclis Üyesi

Hiç yorum yok: