25 Ağustos 2016 Perşembe

Gazi Meclisimiz Şehit Oldu

Gazi Meclisimiz Şehit Oldu
Önce Atatürk’e ve Kılıçdaroğlu’na hakaret ettiler, sonra İnönü İlkokulu’nu kapattılar, yetmedi Ulus İlk Meclis İlkokulu’nu kapattılar. Oda yetmedi, Atatürk’e hakaret eden adamı ödüllendirip Tiran’a eğitim ataşesi yaptılar.

-MEB Personel Genel Müdürlüğü kimin babasının çiftliğidir? Havuzdaki gerçek eğitim emekçileri zorla emekli edilmeye çalışılırken bu tip adamlara niye AYDOĞDU? Kimler sözde eğitim siteleri üzerinden MEB’i tehdit etmekte ve devletin resmi belgelerini çarşaf çarşaf yayınlamakta?

-MEB üst düzey bürokratlarından hiç mi paralel üyesi yok? MEB de kimler özel okullarla kirli ilişkiler kurmakta, ihalelere müdahale etmeye çalışmakta?

Ülkemiz zor zamanlardan geçiyor. 15 Temmuz darbe girişimi, Elazığ katliamı, Gaziantep katliamı… Gün, tüm ulus olarak tek vücut olup mücadele etme günü. Ülkemizin hiç olmadığı kadar ‘BİR’ olmaya ve normalleşmeye-demokratikleşmeye ihtiyacı var. Eğitimde bu anlamda önemli bir paradigmadır. Eğitim sadece AKP’nin-HÜKÜMETİN meselesi değildir. Bu nedenle CHP hafta sonu Burdur’da yapacağı eğitim çalıştayıyla da bu konuyu gündemine almıştır, CHP üzerine düşen çağdaşlaşma misyonunu eğitim konusunda da sürdürmeye devam etmektedir. Amaç 21.yüzyıla yakışan bir eğitim modeli oluşturmaktır. Bu sebeple, AKP hükümetine elimizden gelen desteği vermeye hazırız. Yakında yayınlayacağımız ‘Eğitim Yönetiminin Demokratikleştirilmesi’ raporuyla da detayları ortaya koyacağız.

Ancak biz ülkemizin eğitimini böyle sahiplenmeye çalışırken, MEB’de başka şeyler oluyor. Cemaatin en çok sızdığı bakanlık olan MEB’de 28 bin isim açığa alındı, 22 bin öğretmenin lisansı iptal edildi. Bütün bunlara rağmen Personel Genel Müdürlüğü’nde daire başkanı düzeyinde de olsa kimse görevden alınmadı. FETÖ’ye simit-poğaça-çay satanlar görevden alınırken, Ankara’yı İstanbul’u FETÖ’ye parsel parsel satanlar yerinde durmaktadır. Binlerce öğretmen görevden alınırken, bir tane dahi MEB üst düzey bürokratı koltuğundan olmamıştır. Oysaki diğer kurumlarda Personel Genel Müdürlüğü düzeyinde gereken temizlikler yapılmıştır.

Bu kapsamda; MEB üst düzey bürokratları arasında adı yolsuzluklara-ihalelere-kirli özel okul ilişkilerine karışmış olanlar varsa derhal gerekenler yapılmalıdır.

 Gördüğümüz yanlış uygulamalardan bazıları şunlardır; Darbe havası içinde daha önceden Atatürk’e “uşak” Sayın Genel Başkanımız Kılıçdaroğlu ile ilgili “hain ve zavallı” diye twitt atan Yahya Irmak, yeniden Ankara İl Milli Eğitim Müdür Yardımcılığı’na getirilmiştir. Bu bürokrat tüm hakaretleri yapmasına rağmen hala görevine devam etmektedir. Bu yetmezmiş gibi bu şahıs 24 Ağustos tarihli bir kararnameyle Arnavut’un başkenti Tiran’a eğitim ataşesi olarak atanmıştır. Yani ödüllendirilmiştir. Eğitim ataşesi yapılarak; maaşı artırılmış, lojman ve makam aracı tahsil edilmiştir. Atatürk’e ve Kılıçdaroğlu’na hakaret etmiş bu şahıs yabancı dil dahi bilmemektedir. Yıllardır havuzda kızakta bekletilen gerçek eğitim emekçileri zorla dilekçeler alınarak emekli edilmeye çalışılırken, bu tip adamların bu makamlara getirilmesi darbeyle gerçek anlamda mücadele edilmediğini göstermektedir. Personel Genel Müdürlüğü kimin babasının çiftliğidir ki, istediği adamı istediği zaman istediği yere sürüp, terfi ettirebilmektedir. Beyler bu hukuk bir gün size de lazım olur. O makamlardan indiğinizde sokağa çıkamazsınız, hep oralarda kalacağınızı sanmayın.

Milli Eğitimdeki bürokratların bir kısmı, Ebedi Şef’ten sonra Milli Şef’e saldırdılar. Ankara Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdiresi Şefika Biçer, İnönü ailesinin yıllardır kapatılmaması ve ayakta kalması için mücadele ettiği İnönü İlkokulu’nu kapattı.

Bütün bu yapılanların içinde tarihsel olarak kamu vicdanını sızlatan manevi bünyemize saldırı olan uygulama ise, Ankara Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nden geldi. İlçe müdiresi Biçer, neyi ispat etmek istiyor? Yine apar topar, adı defalarca değiştirilmek istenen ama değiştirilemeyen Ulus İlk Meclis İlkokulu’nu kapatıp, imam hatibe çevirdi. Bu okul 1933 yılında yapılmış tarihi bir okuldur. “Ulus İlk Meclis İlkokulu” kapatılarak Gazi Meclis şehit edilmiştir.

“Ulus İlk Meclis İlkokulu” kapatılarak paralelin topla tüfekle yapamadığı masa başında yapılmıştır. TBMM’den sonra ikinci bomba da ilk meclise atılmıştır. TARİHSEL OLANI KORUMAK  BİZİM VARLIK SEBEBİMİZDİR.

 Sayın Milli Eğitim Bakanı Yılmaz; MEB’de gerekenleri yapın ve bürokrasinize müdahale edin!

Bürokratlarınızın bir kısmının sözde eğitim internet siteleri olduğunu ve bu siteler üzerinden şantaj yaparak MEB’in politikalarına yön vermeye çalıştığını farkında olun! Devletin resmi belgeleri çarşaf çarşaf bu sitelerden yayınlanmaktadır.

Bakanlık ve eğitim hepimizin. Bize göre, istediği personeli babasının çiftliği gibi istediği yere sürende, okul müdürlerini ihalelerden dolayı tehdit edende, yolsuzluk yapanda, niteliksiz olduğu halde bir yerlere gelenlerde paraleldir. Sayın Bakan MEB ve eğitim hepimizin. Biz CHP olarak geçmişimizden ve tarihsel misyonumuzdan aldığımız güçle, eğitimin amacından saptırılmasına karşı mücadelemizi sürdüreceğiz. Olumlu uygulamaların yanında, olumsuz uygulamaların da karşısında olacağız. Eğitimli ile eğitimsiz, ölü ile diri kadar farklıdır…

25.08.2016

Yıldırım Kaya
CHP Parti Meclisi Üyesi

Hiç yorum yok: