1 Haziran 2020 Pazartesi

LGS VE YKS'NİN ERTELENMESİ İÇİN TBMM'NE SORU ÖNERGESİ



LGS ve YKS’nin ertelenmesi için konuyu Meclis’in gündemine taşıdım. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay tarafından yanıtlanması için TBMM’ne bir soru önergesi verdim.  

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Aşağıdaki sorularımın Anayasa’nın 98, TBMM İçtüzüğü’nün 96 ve 99’uncu maddelerine uygun olarak, T.C. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat OKTAY tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim. 31.05.2020

Yıldırım KAYA
Ankara Milletvekili

Covid-19 salgını nedeniyle; 20 Haziran 2020’de yapılacak Liselere Geçiş Sistemi Merkezi Sınavı (LGS) ile 27-28 Haziran 2020 tarihlerinde yapılacak Yükseköğretim Kurumları Sınavının (YKS); daha uygun bir tarihe ertelenmesi talep edilmektedir.

Milli Eğitim Bakanlığı da Covid-19 salgınını gerekçe göstererek; İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınav tarihini 6 Haziran'dan 5 Eylül'e, 2020 Haziran döneminde yapılacak Kalfalık ve Ustalık Sınavını ise 2020 Ağustos dönemine ertelemiştir.

Milli Eğitim Bakanlığı, Covid-19 salgınını gerekçe göstererek kendi bünyesindeki iki sınavı ertelerken, 20 Haziran’da yapılacak LGS’yi ertelememiştir.

25-26 Temmuz 2020 tarihinde yapılacak YKS ise öne çekilerek, 27-28 Haziran 2020 tarihine alınmıştır.

LGS ve YKS’ye girecek gençler ve çocuklar korktuklarını, psikolojilerinin bu sınavı kaldıracak durumda olmadığını söyleyerek, sınavların ileri tarihe ertelenmesini talep etmektedir. Sınav tarihleri yaklaştıkça tedirginlik ve stres daha da artmaktadır.

Covid-19 riski varsa; LGS’ye girecek çocuklar için de, YKS’ye girecek gençler için de vardır.

Bu bilgiler kapsamında;
1. Covid-19 riskine rağmen; YKS tarihi neden öne çekilerek, 25-26 Temmuz’dan, 27-28 Haziran tarihine alınmıştır?
2. Milli Eğitim Bakanlığı; Covid-19 riskini gerekçe göstererek, “İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı” ile “Kalfalık ve Ustalık Sınavı”nı ileri tarihlere ertelerken, LGS sınavını neden 20 Haziran’da yapmakta ısrar etmektedir?
3. Covid-19 riski gerekçe gösterilerek bazı sınavlar ileri tarihlere ertelenirken, bazı sınavların ise tam tersi, neden öne çekilmiştir?
4. LGS ve YKS sınavları, Covid-19 riski dikkate alınarak ileri tarihlere ertelenecek midir?



4 yorum:

Adsız dedi ki...

SAYIN VEKİLİM LÜTFEN BİZ YKS/LGS ADAYLARI İÇİN DAHA ELLE TUTULUR BİR ŞEYLER YAPIN VE BU KONU MECLİS GENEL KURULUNA TAŞIYIN VE BU KONU YASAL DÜZENLEMEYE TABİİ TUTULMASINI SAĞLAYIN,SORU YÖNERGESİ YETERLİ OLMAYACAKTIR. LÜTFEN BİZE GERÇEKTEN YARDIMCI OLUN.

Adsız dedi ki...

İLK ÖNCE BU STRESLİ DÖNEMDE SESİMİZİ DUYURMAMIZA BİR NEBZE DE OLSA YARDIM ETTİĞİNİZ İÇİN SAĞ OLUN VEKİLİM ANCAK DAHA DA YÜKLENMEK GEREKİYOR ANLAŞILAN YARDIM ETMEYE DEVAM EDİN SAĞ OLUN

Unknown dedi ki...

SAYIN VEKILIM TESEKKURLER.KONUYU MECLIS GENEL KURUL GUNDEMINE GETIREBILIRSENIZ COK SEVINIRIZ.SORU YONERGESI ICINDE COK TESEKKUR EDERIZ😊

Adsız dedi ki...

Vekilin gayretiniz için müteşekkiriz lakin yeterli olduğunu düşünmüyoruz lütfen daha güçlü bir şekilde yanımızda olunuz unutmayın sizin cabaniz bize emanet olur ve ilerde güzel sonuclanir��