4 Nisan 2020 Cumartesi

FAALİYETİ DURDURULAN SÜRÜCÜ KURSLARINI VE ÇALIŞANLARININ MAĞDURİYETİNİ MİLLİ EĞİTİM BAKANINA SORDUM

Faaliyeti Durdurulan Sürücü Kursları ve Çalışanlarının Mağduriyetini Milli Eğitim Bakanına Sordum: 

TBMM’ye verdiğim soru önergesi:
Covid-19 salgını nedeniyle sürücü ve SRC kurslarının tüm faaliyetleri Milli Eğitim Bakanlığınca durdurulmuştur.

Türkiye çapında faaliyet gösteren 3777 sürücü kursu, 585 SRC kursu ve bu kurslarda çalışan yaklaşık 41.000 kişi mağdur durumdadır.

Sürücü kurslarının gelirleri kesildiği için kurs çalışanlarının ve ERC eğitimcilerinin ücretleri ödenememektedir. Kurs işletmecileri çalışanlarının ücretlerini ödeyemedikleri gibi vergilerini, SGK, banka ve benzeri borçlarını da ödemelerine imkan yoktur.

Bu bilgiler kapsamında;
1. Sürücü kursları ve SRC kurslarının vergileri ve SGK ödemeleri durdurulacak mıdır?
2. Özel ve devlet bankalarından aldıkları kredileri faizsiz ertelenecek midir?
3. Trafik Sigortası ve Kasko Sigortası vb. ödenmelerinde indirim ya da kolaylık sağlanacak mıdır?
4. Sürücü kursları ve SRC kurslarında çalışan ya da işten çıkartılan personelin ücreti ödenecek midir?
5. Kısa dönem çalışma ödeneğinden faydalanma şartlarında bir iyileştirme yapılacak mıdır?
6. Kira ödemelerinde kolaylık ya da destek sağlanacak mıdır?
7. Bakanlığınızın, Sürücü kursu ve SRC kurs işletmecisi esnafına ve çalışanlarına yönelik bir desteği ya da çalışması var mıdır?

Yıldırım KAYA
CHP Genel Başkan Yardımcısı

Ankara Milletvekili
03.04.2020

Hiç yorum yok: