30 Mayıs 2022 Pazartesi

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA SAHTE DİPLOMALI KAÇ ÖĞRETMEN VAR?

 

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA SAHTE DİPLOMALI KAÇ ÖĞRETMEN VAR?

ÖĞRETMENLER ATAMA TAKVİMİ BEKLERKEN MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA SAHTE DİPLOMALI KİŞİLER ÖĞRETMENLİK Mİ YAPIYOR?

Milli Eğitim Bakanlığı 15 Temmuz 2016 darbe girişiminden sonra, sahte diploma ve evraklarla ilgili, Bakanlık bünyesinde çalışan başta öğretmenler olmak üzere tüm çalışanlara yönelik kapsamlı soruşturma başlatmıştı. Dönemin Milli Eğitim Bakanları doğrudan açıklama ya da kendilerine yöneltilen soru önergelerine verdikleri yanıtlarla soruşturmalar sonucunda görevine son verilen kişilere ilişkin önemli bilgiler vermişti.

Milli Eğitim Bakanlığında sahte diploma ile öğretmen olarak çalışan kişilerle ilgili başlatılan soruşturmaların akıbetini,  TBMM Başkanlığına verdiğim soru önergesi ile Milli Eğitim Bakanı Mahmut ÖZER’e sordum.

Eğitim Fakültelerini başarıyla bitirmiş 700 bin atanmayan öğretmen, atama takvimi beklerken sahte diplomalı kişilerin Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde öğretmen olarak çalıştırılması kabul edilemez.

 TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Aşağıdaki sorularımın Anayasa’nın 98, TBMM İçtüzüğü’nün 96 ve 99’uncu maddelerine uygun olarak, T.C. Milli Eğitim Bakanı Mahmut ÖZER tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim. 30.05.2022

Yıldırım KAYA

Ankara Milletvekili 

Milli Eğitim Bakanlığı 15 Temmuz 2016 darbe girişiminden sonra, sahte diploma ve evraklarla ilgili, Bakanlık bünyesinde çalışan başta öğretmenler olmak üzere tüm çalışanlara yönelik kapsamlı soruşturma başlatmıştı.

Dönemin Milli Eğitim Bakanları doğrudan açıklama ya da kendilerine yöneltilen soru önergelerine verdikleri yanıtlarla soruşturmalar sonucunda kaç kişinin görevine son verildiğine ilişkin önemli bilgiler vermişti. 

Soruşturmaların eski Milli Eğitim Bakanlarından Nabi Avcı ve İsmet Yılmaz dönemlerinde ısrarlı biçimde sürdürüldüğü sonrasında ise bu tavırdan 2021 başından itibaren vazgeçildiği, konuyla ilgili yazılı soru önergelerine verilen yanıtlardan anlaşılmaktadır.

2021 yılına kadar dönemin bakanlarının farklı zamanlarda yaptıkları açıklamalardan 191 öğretmenin görevine son verildiği, ancak bu sayının kesin olmadığı görülmektedir.

Bu bilgiler kapsamında;

1. Milli Eğitim Bakanlığının FETÖ soruşturmalarını da dikkate alarak yaptığı bu soruşturmalar sonucunda, göreve başlama evraklarında başta diploma ve geçici mezuniyet belgesi olmak üzere sahte evrakla göreve başladığı tespit edilen ve bu nedenle görevine son verilen öğretmen ve diğer Bakanlık çalışanı sayısı kaçtır?

2. Bu kişiler hangi yıllarda göreve başlamıştır?

3. Yapılan soruşturmalar sonucunda, bu evrakların diploma çeteleri ve terör örgütleri tarafından organize edildiğine ilişkin delillere ulaşılmış mıdır?

4. Soruşturmaların sonucunda sahte evrakla göreve başlayan ve bu kişilere yardımcı olanlar hakkında, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Cumhuriyet Savcılıklarına suç duyurusunda bulunulmuş mudur?

5. Bu türden suç duyuruları var ise sayısı kaçtır? Suç duyuruları sonucu açılmış kaç dava vardır? Bu davalar sonucunda ceza alan veya beraat eden kişi sayısı kaçtır?

6. Soruşturmalar sonucunda görevine son verilen, ancak daha sonra mahkeme kararına bağlı olarak veya doğrudan Milli Eğitim Bakanlığının takdiriyle görevine tekrar başlatılan personel bulunmakta mıdır?

7. Kamuoyunda sahte diploma soruşturması olarak bilinen bu soruşturmalar, Bakanlık tarafından halen devam ettirilmekte midir? 

8. Sahte evrakla göreve başlayan ve görevine son verilen kişiler hukuken hak sahibi olamayacaklarına göre kendilerine yapılmış maaş ve diğer ödemeler yasal faizleriyle birlikte geri alınmış mıdır? 


Hiç yorum yok: