6 Kasım 2020 Cuma

Yüz Yüze Sınav Dayatması Kabul Edilemez

Covid-19 pandemisi koşullarında okullar 31 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kademeli ve seyreltilmiş olarak yüz yüze eğitim-öğretime başladı. Yüz yüze eğitim-öğretim tercihi ise velilerin inisayifine bırakıldı. Bu kapsamda okula gönderilmeyen öğrenciler de uzaktan eğitimden sorumlu tutuldu.

Milli Eğitim Bakanlığı yüz yüze eğitimi zorunlu tutmayarak velilerin inisiyatifine bırakırken, son yaptığı açıklamada sınavların yönetmelik gereği yüz yüze yapılacağını açıklandı. Covid-19 riski nedeniyle yüz yüze eğitime katılmayan öğrencilerin yüz yüze sınava mecbur bırakılmaları eğitimde fırsat eşitliğinin yok sayılmasıdır; kabul edilemez. Konuya ilişkin Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından yanıtlanması için TBMM Başkanlığına bir soru önergesi verdim.  


TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA 
Aşağıdaki sorularımın Anayasa’nın 98, TBMM İçtüzüğü’nün 96 ve 99’uncu maddelerine uygun olarak, Milli Eğitim Bakanı Ziya SELÇUK tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim. 05.11.2020

Yıldırım KAYA 
Ankara Milletvekili 

Covid-19 pandemisi koşullarında okullar 31 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kademeli ve seyreltilmiş olarak yüz yüze eğitim-öğretime başladı. Yüz yüze eğitim-öğretim tercihi ise velilerin inisayifine bırakıldı. Bu kapsamda okula gönderilmeyen öğrenciler de uzaktan eğitimden sorumlu tutuldu. 

Velilere tanınan bu esneklik nedeniyle, bir kısım veli çocuğunu yüz yüze eğitim-öğretime gönderirken, bir kısmı da uzaktan eğitimi tercih ederek çocuğunu okula göndermedi. Bakanlığınız tarafından yüz yüze eğitim zorunlu tutulmazken, son yapılan açıklamada sınavların yönetmelik gereği yüz yüze yapılacağı açıklandı. 

 Bu bilgiler kapsamında;
1. Çocuklarını Covid-19 pandemisi nedeniyle okula göndermeyen ailelerin çocuklarına yüz yüze sınav dayatması mı yapılıyor?

2. Yüz yüze eğitim-öğretimde Covid-19 bulaşma riski kabul edilirken, yüz yüze sınavda bulaşmayacağı mı varsayılıyor?

3. Çocuklarını Covid-19 nedeniyle okullardaki fiziki koşullara güvenmediği için yüz yüze eğitim-öğretime göndermeyen ailelere; “Çocuklarınızı sınav için mutlaka okula getireceksiniz, karne notuna etki edecek.” şeklinde SMS ve WhatsApp mesajları gönderilerek baskı yapılmakta mıdır?

4. Çocuklarını Covid-19 nedeniyle okullardaki fiziki koşullara güvenmediği için yüz yüze eğitim-öğretime göndermeyen ailelerin çocuklarına negatif ayrımcılık yapılarak, yüz yüze eğitim-öğretimin içeriğinden sorumlu tutulacakları doğru mudur?

5. Yüz yüze eğitim-öğretimde dersliklerin 10-12 kişiden oluşacağı açıklanmasına rağmen, bazı okullarda derslik mevcudunun 25 ve daha üzerinde olduğu doğru mudur?

6. Covid-19 riskine karşı gerekli güvenlik önlemleri alınmadan ve fiziki koşullar sağlanmadan yüz yüze eğitim-öğretimin başlatılması öğrencilerin, öğretmenlerin ve dolaylı olarak da ailelerin can güvenliğini tehdit etmiyor mu?

Hiç yorum yok: