8 Şubat 2022 Salı

Şahsa Bağlı Eğitim Uzmanlarının Mağduriyeti/Soru Önergesi

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Aşağıdaki sorularımın Anayasa’nın 98, TBMM İçtüzüğü’nün 96 ve 99’uncu maddelerine uygun olarak, T.C. Milli Eğitim Bakanı Mahmut ÖZER tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim. 04.02.2022

Yıldırım KAYA
Ankara Milletvekili

Bakanlığınızda İl Mili Eğitim Müdür Yardımcısı, İlçe Milli Eğitim Müdürü ve Bakanlık Merkez Teşkilatı Şube Müdürü olarak görev yapmakta iken 2014 yılında 6528 sayılı yasaya geçici madde eklenerek maaşları dondurulup, özlük hakları düşürülerek “Şahsa Bağlı Eğitim Uzmanı” kadrolarına atananların mağduriyeti devam etmektedir. 
Anayasa Mahkemesi’nin 13/07/2015 tarih ve E:2014/88,K:2015/68 sayılı kararıyla uygulama iptal edilmiştir. Ancak Merkez Teşkilatı Şube Müdürlerine hakları geri verilirken, Şahsa Bağlı İlçe Milli Eğitim Müdürleri ve İl Milli Eğitim Müdür Yardımcılarının hakları iade edilmemiştir.  
Bu bilgiler kapsamında; 

1. Şahsa Bağlı İlçe Milli Eğitim Müdürleri ve İl Milli Eğitim Müdür Yardımcılarının maaşları düzeltilerek, özlük hakları iade edilecek mıdır?
2. Bu konuda bir çalışma var mıdır? 
3. Mahkeme kararı neden uygulanmamıştır?
4. Sorumlular hakkında bir işlem yapılacak mıdır?


Hiç yorum yok: