12 Ağustos 2021 Perşembe

MİLLİ EĞİTİM BAKANI MAHMUT ÖZER’E AÇIK MEKTUP


Sayın Mahmut Özer

AKP hükümetinin 8. Milli Eğitim Bakanı oldunuz. Görevinizde başarılar diliyorum. Güzel ülkemin aydınlık geleceği için başarılı olmanızı canı gönülden istiyorum.

Önceki dönem Milli Eğitim Bakan Yardımcısı olduğunuz için sorunlara yabancı değilsiniz. AKP’nin eğitimdeki başarısızlığının kaynağı “suyu tersinden akıtma” çabasıdır. Çünkü 19 yıllık iktidarını eğitim devrimleriyle mücadele etmekle geçirdi. AKP Genel Başkanı Sayın Erdoğan da tasavvur ettiği “kindar” nesli yetiştirmede yeterince başarılı olmadıklarını açıkladı. 

AKP tam anlamıyla hedefine ulaşamasa da, nafile çabaları çocuklarımızı, gençlerimizi mağdur etti; Türkiye’nin geleceğini çaldı.

Her konuda olduğu gibi eğitimde de son sözü Erdoğan’ın söylediğini biliyoruz. Eğitimde bir başarı varsa Erdoğan’a, başarısızlıklar da Erdoğan’a aittir. Milli Eğitim Bakanlarının sekreterlik görevi gördüklerini biliyoruz. 

Sayın Mahmut Özer;  daha TBMM’de yemin bile etmeden yıllardır birlikte çalıştığınız Bakanlık personelini hızla değiştirmeye başladınız… Ben de size hızla müdahale etmeniz gereken, çözüm bekleyen eğitimin öncelikli sorunlarından bazılarını hatırlatmak isterim. 

EK BÜTÇE İSTEYİP YÜZ YÜZE EĞİTİMİ BAŞLATIN

Milli Eğitim Bakanlığının bütçesi yetersizdir. İlk yapmanız gereken iş en az 15 milyar lira ek bütçe talebinde bulunmak olmalıdır. 

Bugünün en büyük sorunu yüz yüze eğitimin başlatılamamış olmasıdır.

Öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin beklentisi okulların yüz yüze eğitime başlatılmasıdır. Eğitim bilimcilerin ve sendikalarının önerileri de bu yöndedir. Zaman kaybedilmeden tüm tedbirler alınarak okullarda yüz yüze eğitim başlatılmalıdır.

Öncelikle tüm öğretmenler ile 12 yaş üstü öğrencilerin aşılanması sağlanmalıdır. Aşısız öğretmen, öğrenci, okul personeli ve veli okulun bahçesine dahi alınmamalıdır.

40 BİN ÖĞRETMEN ATANSIN DERSLİK İHTİYACI KARŞILANSIN

2021-2022 eğitim öğretim yılında göreve başlayacak şekilde, 40 bin ek öğretmen ataması yapılmalıdır.

Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre dersliklerde ortalama öğrenci sayısı 26’dır. Yüz yüze eğitim öğretimin sağlıklı yapılabilmesi için Bilim Kurulu’nun açıkladığı 15 kişilik sınıf mevcutlarını sağlayacak sayıda derslik yapımı hızla tamamlanmalıdır. Her derslikte 15 öğrencinin olması için 424 bin 659 dersliğe daha ihtiyaç vardır.

 Bütçe yetersizliğinden inşaatı durdurulan okullar derhal tamamlanmalıdır.

Pandemi koşullarında okulların temizliği ve hijyenik ortamın sağlanabilmesi için yardımcı personel ihtiyacı karşılanmalıdır.

KAPATILAN KÖY OKULLARI AÇILSIN TAŞIMALI EĞİTİME SON VERİLSİN

Kapatılan 20 bin köy okulunun 20 Eylül’de eğitim öğretime başlaması için gerekli çalışmalar yapılmalıdır.

İkili eğitime, birleştirilmiş sınıflara ve taşımalı eğitime son verilmelidir. Öğrencinin olduğu her yerde öğretmen ve okul olmalıdır.  

Uzaktan eğitimin başlamasıyla interneti, bilgisayarı, televizyonu olmayan milyonlarca öğrenci eğitimde fırsat eşitsizliğinin kurbanı oldu. Mağdur öğrencilerimizin ihtiyaçları ivedilikle karşılanmalıdır.

Milli Eğitim Bakanlığının görev alanına müdahale eden cemaat ve tarikatlarla yapılan protokoller sonlandırılmalıdır. 

Öğretmenlere ikinci il emri tayin hakkı verilmelidir.

4+4+4 eğitim sistemi eğitimi sorunlar yumağa haline getirdi. Bir gecede sınav sistemleri değişti… İktidarın küçük ortağı da bir sabah kalkıp, “Üniversite sınavları kaldırılsın.” dedi. Plansız,  günü kurtaran bu tür politikalara son verilmelidir.

ANADOLU LİSELERİNİN KONTENJANLARI YÜZDE 10 ARTTIRILMALI

Sayın Mahmut Özer

İmam Hatip Liselerinden, Anadolu Liselerine geçmek isteyen öğrencilerin nakil işlemleri kontenjan yokluğu öne sürülerek engelleniyor. Ancak Anadolu Lisesinden, İmam Hatip Liselerine nakillerde bir sorun yaşanmıyor. 

Anadolu Liselerine geçişler neden engelleniyor. Talebin yüksek olduğu Anadolu Liselerinin kontenjanları neden artırılmıyor. YKS’de yapılan taban puan ayarlamasına benzer bir uygulamayla, Anadolu Lisesi kontenjanları yüzde 10 artırılarak öğrencilerin tercihleri karşılanmalıdır.

Özel okullar 20 Ağustos’ta hibrit eğitime başlayacaklarını açıkladılar. Bu kararı siz mi aldınız? Yoksa her okul kendi kararını kendisi mi veriyor?

ÖĞRETMENLİK MESLEK KANUNU ÇIKARTILMALI

Sayın Mahmut Özer

CHP olarak Öğretmenlik Meslek Kanunu teklifimizi hazırlayıp 23 Kasın 2018 tarihinde TBMM’ne sunduk. Önceki Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk da bir Öğretmenlik Meslek Kanunu hazırlayıp Cumhurbaşkanlığına sunduğunu kamuoyu ile paylaştı.  Ancak o taslak ne TBMM Başkanlığına geldi ne de kamuoyu ile paylaşıldı. 

Ziya Selçuk’un Cumhurbaşkanlığına sunduğu Öğretmenlik Meslek Kanununu çıkartacak mısınız? Ya da bizim hazırladığımız Öğretmenlik Meslek Kanunun çıkması için destek verecek misiniz?

ÖĞRETMENLERE 3600 EK GÖSTERGE VERİLMELİ

Öğretmenlere 3600 ek göstergenin verilmesi için kanun değişiklik teklifi verdik, AKP’nin de seçim vaadi olmasına rağmen hala bir sonuç alamadık. Siz bu konuda ne yapacaksınız?

Önceki dönem Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk’a göreve başladığında, 27 Temmuz 2018’de öğretmen kökenli bir milletvekili olarak açık mektup yazıp, elini taşın altına koymasını istemiştim.

Mektubumda; Öğretmenlik Meslek Kanununun çıkartılmasını, 3600 ek göstergenin verilmesini, öğretmen açığının kapatılmasını, kadrolu-sözleşmeli-ücretli öğretmen ayrımının sonlandırılmasını, öğretmenlere ikramiye verilmesini, ekonomik şartlarının iyileştirilmesi ve ailelerin birleştirilmesi gibi can yakıcı taleplerimizi iletmiş.

Ancak mektubuma yanıt alamadım. Taleplerimizden, kısmen ailelerin birleştirilmesi ve standart öğretmen atamaları dışında hiç biri geçekleşmedi.

Simdi bu sorunlar sizin kucağınızda…

Sayın Mahmut Özer

AKP’nin 8. Milli Eğitim Bakanı mı olacaksınız? Yoksa adınızı, “adını tarihe yazdıran” Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlarının adının yanına mı yazdıracaksınız? Tercih sizin… 


Yıldırım KAYA

CHP Ankara Milletvekili

12 Ağustos 2021


Hiç yorum yok: