10 Şubat 2020 Pazartesi

Recep Tayyip Erdoğan’ın Konuşmasının Kitaplaştırılarak Okullarda Dağıtılmasına İlişkin Soru Önergesi

Recep Tayyip Erdoğan’ın Konuşmasının Kitaplaştırılarak Okullarda Dağıtılmasına İlişkin Soru Önergesi

AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, 10 Kasım 2019 konuşması kitaplaştırılarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okullarda dağıtıldı. Siyasi partilerin ağır bir dille eleştirildiği kitapta, harf devrimi de hedef alındı. “Ülkemizde yıllardır en büyük ticaret, Atatürk ve Cumhuriyet ticaretidir" ifadelerinin de yer aldığı kitapta, lise öğrencileri siyasi olarak yönlendirilmekte ve siyasetin içine çekilmektedir.

Konuya ilişkin TBMM Başkanlığına Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından yanıtlanması için bir soru önergesi verdim.;


TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Aşağıdaki sorularımın Anayasa’nın 98, TBMM İçtüzüğü’nün 96 ve 99’uncu maddelerine uygun olarak, T.C. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim. 07.02.2020


                                                                                                        Yıldırım KAYA
                                                                                                     Ankara Milletvekili

AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, 10 Kasım 2019 konuşması kitaplaştırılarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okullarda dağıtılmaya başlanmıştır. Diğer siyasi partilerin ağır bir dille eleştirildiği kitapta, harf devrimi de hedef alınmıştır.

“Ülkemizde yıllardır en büyük ticaret, Atatürk ve Cumhuriyet ticaretidir" ifadelerinin de yer aldığı kitapta, lise öğrencileri siyasi olarak yönlendirilmekte ve siyasetin içine çekilmektedir.

Bu bilgiler kapsamında;

1. Bir siyasi parti genel başkanının konuşması, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarımızda neden dağıtılmaktadır?

2. Lise öğrencilerinin siyasetin içine çekilmesindeki amaç nedir?

3. Milli Eğitim Bakanlığı, talep olması durumunda, diğer siyasi parti genel başkanlarının konuşmalarının da okullarda dağıtılmasına izin verecek midir?



Hiç yorum yok: