19 Şubat 2019 Salı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ ANADOLU GENÇLİK DERNEĞİ İLE İMZALADIĞI PROTOKOL HAKKINDA SORU ÖNERGESİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ ANADOLU GENÇLİK DERNEĞİ İLE İMZALADIĞI PROTOKOL HAKKINDA SORU ÖNERGESİ


TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Aşağıdaki sorularımın Anayasa’nın 98, TBMM İçtüzüğü’ nün 96. Maddeleri uyarınca Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya SELÇUK tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim. 15.02.2019


Yıldırım KAYA
Ankara Milletvekili
                                                                                              
                                                                                              

Milli Eğitim Bakanlığının Anadolu Gençlik Derneği ile bir protokol yaptığı, protokol çerçevesinde tüm resmi ve özel ortaokullarda derneğin belirlediği kaynaktan sınav yapılacağı, sınava girecek öğrencilerin sınav giriş belgelerini derneğe giderek almaları gerektiği, ayrıca sınavda görev alacak öğretmenlerin bahsi geçen dernek tarafından belirleneceği basına yansımıştır.
Bu bilgiler doğrultusunda;
1.      Anadolu Gençlik Derneği ile protokolü bakanlığın hangi birimi imzalamıştır?
2.      Bahse konu protokol imzalanırken tarafınıza bilgi verilmiş midir?
a)      Bilgi verilmiş ise onayınız var mıdır?
b)      Bilginiz dışında ise sorumlular hakkında yasal işlem başlatılmış mıdır?
3.      Yaklaşık bir milyon personeli olan, Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim öğretim hizmetlerini hakkıyla veremediği için mi, dernek ve vakıflara iradesini teslim etmektedir?
4.      Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri Anadolu Gençlik Derneğine mi devredilmiştir?
5.      Bakanlıktan onayı olmayan kaynaklar üzerinden öğrencilere sınav yapılması doğru mudur?



Hiç yorum yok: