1 Ekim 2018 Pazartesi

Milli Eğitim Bakanlığına Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Alpaslan Durmuş Hakkında Soru Önergesi

Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Alpaslan Durmuş tarafından kurulan ve hissedarı olduğu,  Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi  (EDAM)’ın, Milli Eğitim Bakanlığının kitaplarını bastırdığı iddialarına ilişkin, TBMM'e Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından yazılı olarak cevaplaması için soru önergesi verdik.




TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Aşağıda yer alan sorularımın Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim. 1 Eylül 2018



                                                                                                   Yıldırım KAYA
                                                                                                 Ankara Milletvekili

Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Alpaslan Durmuş tarafından kurulan ve hissedarı olduğu, Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi (EDAM)’ın, Milli Eğitim Bakanlığının kitaplarını da bastırdığı iddia edilmektedir.

Alpaslan Durmuş, EDAM ile ilişkisinin olmadığını iddia etse de, EDAM’ın hissedarı olduğunun, vergi kayıtlarından da tespit edildiği iddiaları mevcuttur.

1. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Alpaslan Durmuş, EDAM’ın kurucusu ve hissedarı mıdır?
2. Alpaslan Durmuş EDAM’ın kurucusu ve hissedarı ise; EDAM’ın, Milli Eğitim Bakanlığı’nın kitaplarını bastırdığı iddiaları doğru mudur?
3. EDAM, bugüne kadar Milli Eğitim Bakanlığına kaç kitap bastırmıştır?
4. Milli Eğitim Bakanlığı EDAM’a kaç Türk Lirası ödeme yapmıştır?
5. EDAM’ın, Milli Eğitim Bakanlığı yayını olarak bastırdığı, kaç ders kitabının okullara dağıtımı yapılmıştır?
6. EDAM yayını olan ders kitaplarından kaç tanesinin dağıtımdan kaldırılması talebiyle dava açılmıştır?
7. EDAM yayını kitaplardan kaç tanesine, Ankara Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulmuştur?




Hiç yorum yok: