TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Aşağıdaki sorularımın Anayasa’nın 98, TBMM İçtüzüğü’nün 96 ve 99’uncu maddelerine uygun olarak, T.C. Milli Eğitim Bakanı Mahmut ÖZER tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim.
31.08.2021
Yıldırım KAYA
Ankara Milletvekili
Cumhurbaşkanı Kararnamesiyle T.C. Milli Eğitim Bakanlığına atandınız, göreve başlamak için Anayasa gereği TBMM’de henüz yemin etmediniz. Ancak Cumhurbaşkanı Kararnamesiyle çok sayıda Milli Eğitim Bakanlığı bürokratı hızla değiştirildi.
Cumhurbaşkanı Kararnamesiyle T.C. Milli Eğitim Bakanlığına atanan bürokratların, çeşitli cemaat ve tarikatlara bağlı vakıf ve derneklerin yönetim kurullarında görev aldıkları dikkat çekmektedir.
Özellikle de T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığına atanan Başkan ve Yönetim Kurulu üyelerinin; cemaat ve tarikatlara bağlı Türkiye Gençlik Vakfı (TÜGVA), Önder İmam Hatipliler Derneği, Yaygın Eğitim ve Kültür Derneği (YEKDER) ve Türkiye Gençlik ve Eğitime Hizmet Vakfı (TÜRGEV)… vb. vakıf ve derneklerde Yönetim Kurulu üyeliği yapmış kişiler arasından seçilmiş olduğu görülmektedir.
Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı üyeliğine atanan Prof. Dr. Mustafa Gündüz; Harf Devrimi’ne karşı çıkarak, “Yeni neslin ancak iktidar yanlılarının yazdıklarını okuyacak olması, gelecek adına büyük bir avantaj ve güven vermişti. Alfabe değişikliği geçmişi unutturmak amacı yanında, yeni neslin neyi, nasıl okuyacağını planlamıştı. Bir de 1930 sonrasında, tarih öncesi mitolojiye sığınılarak kurgulanan dil ve tarih kültürüyle düşünceyi kötürüm haline getiren gelişmeler oldu.” ifadelerinin yer aldığı açıklamalar yapmıştır.
Sekiz yıllık zorunlu eğitime karşı çıkan Prof. Dr. Mustafa Gündüz, Cumhuriyet Devrimleri’ni hedef alarak halifeliği ve medreseleri savunmuştur. AKP hükümetinin FETÖ’nün dershanelerini kapatma girişimine de karşı çıkarak Zaman Gazetesi’nde yazılar yazmıştır.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığına atanan bürokratların cemaat ve tarikatlara yakın, Cumhuriyet Devrimleri’ne mesafeli/karşı ve mücadele içinde olmaları kamuoyunda büyük endişe yaratmıştır.
Bu bilgiler kapsamında;
1. Cumhuriyet Devrimleri’ni hedef alan kişilerin T.C. Milli Eğitim Bakanlığına bürokrat olarak atanmalarındaki amaç nedir?
2. Harf Devrimi’ne karşı olan bir kişilerin T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yönetim Kuruluna atanmasındaki hedef nedir?
3. Cumhuriyet Devrimlerine karşı çıkıp, halifeliği savunan kişilerin T.C. Milli Eğitim Bakanlığında üst düzey görev verilmesi ne anlama gelmektedir?
4. Fethullah Gülen’in dershanelerin kapatılmasına karşı çıkan bir anlayışın, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yönetim Kurulu üyeliği verilmesindeki amaç nedir?
5. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkan ve üyeleri neden cemaat ve tarikatlara bağlı vakıf ve derneklerde görev almış kişilerden oluşturulmuştur?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder